1 september 2017

Veckan som gått.

Veckan har passerat i en rasande fart!
 
Rebecca har fyllt 17 och vi hade ett litet kalas igår kväll.
 
Jag har gett mig in på okänd mark när det gäller att leta svamp, jag har börjat plocka på mig av årets överflöd av Karl-Johan - helt ny mark för mig, så tips på tillagning och förvaring emottages tacksamt!
 
Vi har förkylning i huset så jag vabbar tyvärr senaste dagarna.
 
Ändrat om arbetstiderna något för en period och har gett mig in på busspendlandet. Och det var en upplevelse vill jag lova. Jag konstaterar att jag förflyttar mig 20 år bakåt i tiden när hemresan sker med en buss fylld av skolungdomar - värmen, lätt svettlukt, överdosering av herrparfym, diskussionsämnena, det höga sorlet och flamset. Någon pratar lite för högt i en telefon. Vi är tre personer utanför skolungdomsåldern. En kille i 30-års åldern med bohemisk klädstil som arbetar på sin laptop med hörlurar istoppade i öronen. Jag, en 38-åring kvinna som försöker fokusera på min bok men som läser samma sida om och om igen  för jag har svårt att sortera bort alla ljud runtomkring på min första busstur från jobbet. En kvinnlig pensionär, som stirrar blint på sin mobil och riskerar absolut gam-nacke. Vi är tre personer som har bälte på oss i bussen - gissa vilka tre?!
 
 
Igår var det genomgrått ute och regnet smattrade mot fönstren hela dan. Idag är det klarblå himmel och jag tänker ta med mig Liam och åka till affären och fylla på nässpraysförrådet så vi kommer ut och luftar oss lite.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar