12 september 2017

Middagstips.

Idag slänger jag in några middagstips som jag hade på lut i mobilen. Jag återkommer till mig själv gång på gång om att bli bättre på att variera måltiderna hemmavid, men vardagsmenyn är liksom....konstant. I det stora hela. Nuförtiden är matlagningen ganska jämnt fördelad på mig och Henrik, vilket är jätteskönt! Speciellt med tanke på ovanstående, jag tycker det är svårt att hitta variation. Och något som alla i familjen tycker om. Och som inte tar allt för lång tid.

Halloumi- & baconsallad med svamp och bulgur. Ett önskemål från "mittemellan" förutom för svampen som jag piffade min egen tallrik med.

Henrik svängde ihop en urgod biff stroganoff med ris. 

Ugnstekt lax, råkostsallad och världens godaste tillbehör enligt mig - wasabi och soja, goes with everything!  

Och bästa snabbmaten - sushi! Vinner take-away-ligan hos mig!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar