19 september 2017

Avslappning.

Måndag kväll - min bästa avslappningsstund på hela veckan.   
Måndag kväll innebär nu en stund för mig själv på ortens yogastudio. Fysisk mjukgörande yoga och qigong, medveten andning, avslappning och meditation. På mysiga yogamattor av ull är vi ett gäng människor i olika åldrar som stänger ute både tid och rum och låter oss guidas på en inre resa av goa, härliga Anna.
I dunkelt ljus, med dov stämningsfull musik fokuserar jag på medveten närvaro, att stänga ute stress och frigöra och förbättra cirkulationen av energin i kroppen. Och ja, det är alldeles alldeles underbart, min stund på Shunya.  
Som grädden på moset inledde jag hösten med min egen lilla kickoff genom att delta i Yoga på flotten. En eftermiddag, med Shunya, på en flotte. Sakta åkte vi på Kvarnsjön i solsken och i en härlig miljö utförde vi yoga och qigong som tillsammans blev en riktigt energigivande naturupplevelse. Ja, jag beskriver nog himmelriket, och det är precis så det känns just nu med yoga/qigong. Mitt himmelrike. Andas ut all stress. Frigöra energin. Och hitta min egen stund, styrka och balans. 

Bilderna är från eftermiddagen som fick mig att le, gråta, tänka efter, tänka före, och som blev startskottet för min höst. Det är här jag la ribban och satte nivån för mitt utgångsläge. Som mamma, som fru, som mig själv. Sen får vi se om jag ligger kvar där ett tag eller höjer nivån, och i så fall, vad innebär en höjning av ribban? Åt vilket håll är det jag höjer nivån. Förstår du hur jag tänker? Att höja ribban kan vara att sänka nivån i otroligt många områden. Aaaa, jag vet. Lite flummigt, men det tål att tänkas på.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar