28 november 2017

Veckan som gått.

Här flyger veckorna förbi i en rasande fart!

På jobbet har jag haft mycket administrationstid, deltagit i arbetet kring enhetens krisplan, planerat och deltagit i en utbildning av ett nytt datasystem och mycket mera.
 
Jag har varit hos en försäkringsmäklare och sett över mina försäkringar och pensionssparande, fyllt år, blivit överraskad med födelsedagsmiddag av familjen på Grekiska kolgrillsbaren, fått finfina presenter (väldigt mycket lyxiga hudvårdsprodukter), slingat håret hos Rebecca på hennes skola och haft mina föräldrar på besök. Jag har genomfört några förändringar, vilket tycks varit en röd tråd senaste veckan. Ska byta preventivmedel, jag som alltid haft Samsungmobil har beställt en iPhone samt haft akut möblera-om-behov vilket resulterade i spontan ommöblering av både kök och vardagsrum.

Jag har hunnit med mycket men något som jag inte prioriterade tid för var att baka. Så det blev köpta mandeltårtor på min födelsedagsfika för mina föräldrar, svägerska och svärföräldrar. De piffade jag till med några lyxiga praliner och ett fat med clementiner - voila, fikat fixat. Det var gott, det var glutenfritt och det var alldeles tillräckligt för sötsuget.
Igår kväll var Liam, Rebecca och jag på smygpremiären av Solsidan. Det var mysigt att gå på bio en måndag, och speciellt en premiär. Det bjöds på dricka och popcorn och vi hade det jättemysigt. Vi hade planerat att se Paddington 2 men eftersom biografens skyltning var otroligt missvisande så gick den inte - och det blev Solsidan istället, tur i oturen för mig och Rebecca medans Liam var nöjd, men inte helt nöjd...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar