6 november 2017

Helgen som varit.

Att en helg kan gå så fort är ju ganska otroligt! I hisnande berg-och-dalbanefart har jag färdats genom fredag, lördag och söndag.

I fredags slutade både jag och Henrik tidigare då det var dag före röd dag. Kom hem, sprang en runda och slappnade sedan av. Ja, jag sprang faktiskt. Förra veckan var jag ute tre gånger och det var jättekul och jag kände mig riktigt pigg i benen efter ett långt träningsuppehåll förutom promenader, som även de varit sporadiska en längre period. Vi hade planerat middagen sedan innan, men ingen av oss orkade egentligen laga någon mat. Men att köpa färdigmat kändes dock inte som ett alternativ när kylen var fylld till bredden, så vi gjorde hamburgare istället för planerad kötträtt och det blev fantastiskt gott! Receptet kom från en kokbok med Tex Mex-tema och dessutom gjorde vi min favorit, sötpotatisstrips. Ett par glas kylt vitt vin till det, sedan soffan och kollade Skavlan före vi kröp ner mellan lakanen.
Fredagar har en tendens att bli tidigt i säng. Dels är jag alltid trött efter veckan och dels ringer klockan sju lördag morgon nuförtiden – klockan nio går Liam på is och har hockeyträning.
I lördags började jag med att baka en snickerskladdkaka, recept här från Jennys Matblogg, som var helt gudomlig! Söt? Ja. Mäktig? Ja. Värt alla kalorier? Ja. Och eftersom den är så pass bastant så räcker den ju till många portioner. Serveras med lättvispad grädde.
Efter det åkte jag ner till ishallen för att kolla på träningen och hämta Liam. Solen sken och värmde just då så jag hann med några varv runt Centralvallen före jag gick in i kylan. Hem och göra lite tråkiga saker, städa badrum, dammsuga osv före jag började planera inför lunch. Svärföräldrarna kom med Vildsvinsgrytan och vi stod för resten. En trevlig lördagslunch med kladdkakan till efterrätt före de tog med sig Liam för att kolla på Eric (Liams kusin) som spelade match (hockey). Eric är superduktig back och spelar i J20 Elit och är en stor förebild för Liam! Själv svirade jag om inför kvällens förfest och tillställning.
Kvällen blev lyckad och innehöll otroligt många skratt (skrattkramp i käkarna).  Vi drog oss hemåt ganska tidigt, men passerade grannarna som hade glöggkväll och somnade betydligt senare än jag hade planerat.
Söndag. Trött. Äggröra och kaffe framför tv´n före Liam kom hem. Just ja. Jag hade lovat honom friåk!? Det var bara att bita i det sura äpplet och tillbringa kommande timmarna i ishallen. När jag väl kom dit piggande jag till och kunde på Bambi-ben ta mig framåt. Efter ett tag hade jag mjuknat upp och hade det riktigt kul medans jag sköt skott på Liam i mål!


 
 
Jag avslutade helgen med att laga en kålpudding, gick långpromenad och lyssnade på ljudbok och gick till minneslunden och tände ljus för de mina som inte längre finns ibland oss. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar