15 november 2017

171115.

Min dag började något sömndrucket och omotiverat då jag känner att jag har en förkylning i kroppen. Att jag dessutom rev ner en ett nagellack i badrumsgolvet peppade inte direkt. Så, istället för att köra mina väl fungerande morgonrutiner blev det att krypa på golvet på alla fyra och ta bort nagellack med aceton på väggar, golv och handfat samt slänga iväg mattan som var numera prickig och fylld med glassplitter. Och sen moppa golvet. Precis den morgonen jag behövde, not. Även Liam vaknade och var hängig och förkyld men vi bestämde oss för att bita ihop och försöka få en bra dag i skolan och på jobbet. Ofta kan man ju bli piggare när man kommer igång!
I måndags kväll hade Liam simskoleavslutning och jag skippade yogan, det skulle bli för stressigt att vara med på både och. Jag kunde ta igen yogan igår och det såg jag fram emot. Jag hade längtat hela dagen, men jag hade svårt att koppla av samt deltog i en annan grupp sammansättning människor och det var liksom en annan energi i rummet, så jag fick inte den effekten av klassen som jag brukar. Skönt, absolut. Men inte ett halleluja-moment som jag upplevde gången innan.
Idag är det fullspäckat schema med möten samt uppföljning av ett arbetsverktyg gällande bemötande vi använder i vårt arbetssätt på jobbet. Vi höll till i högskolans lokaler och jag unnade mig gladeligen en kanelbulle till kaffet och den var faktiskt riktigt god för att vara en bake-off. Eller så var jag hungrig, isch. I alla fall. Det där med bemötande är ju riktigt spännande och det gäller att kunna vara självkritisk för att kunna utvecklas. Jag och min kollega Gianna hade liknande tankar och funderingar när vi diskuterade i grupp - väldigt fascinerande. Gianna och hennes kille Milomir driver förresten bloggen WorkoutKnockout på portalen sporthalsa.se, ni hittar den här. Innehåller mycket träning - kampsport och boxning, crossfit mm och dessutom mattips, motivationstips och ett och annat modeinlägg! Och resor. Ja, en riktigt bra blogg helt enkelt.
För övrigt har kylan kommit och jag fullkomligt bylsar på mig! Jag lever i mina sjalar, halsdukar och min alldeles förträffligt sköna, men inte så vackra, mössa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar