30 oktober 2017

Lunch på Koh Phangan.

Ett av mina absoluta favoritlunchställen är Koh Phangan på Södermalm. Om jag inte minns helt fel finns det även restauranger på Östermalm och i Uppsala också, för den som hellre föredrar eller har vägarna förbi de koordinaterna.

I dunkelt ljus bland lampor i alla dess färger förflyttar du dig från trottoaren på Skånegatan raka vägen till utlandskänslan - och framförallt till fantastisk mat! Alltså, har du vägarna förbi, du måste äta här! Jag upplever att det är ganska lätt att få bord lunchtid men väldigt svårt kvällstid, så jag rekommenderar dig att boka bord för att vara säker på att få en plats. Pernilla hade inte varit här innan så det var lite extra kul att vi fick plats denna dag. Och av att döma, så var hon lika nöjd som jag.

Och lite märkligt är det allt... Att här åker vi från Kungsör till Stockholm, går raka vägen till restaurangen och vilka hamnar vid bordet närmast oss, exakt samtidigt. Ett par från Kungsör som Pernilla känner - märkligt va?!

Portionerna är rejäla så det blev ingen förrätt denna gång, men annars kan jag varmt rekommendera Tom ka gai-soppan, den är gudomlig! Och nudelrätten med cocosmjölk, citrongräs, cashewnötter mm nedan också.  
Mätta och glada lämnade vi den underbara miljön för att åter kliva ut i verkligheten på Skånegatan för att fortsätta vår promenad mot huvudmålet för dagen - Cirque du soleil på Globen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar