31 oktober 2017

Höstlovsledigt.

Två semesterdagar på höstlovet är snart till ända. Igår var en myspysdag ihop med Liam och hans kompis. Simskola på morgonen, lek hela dagen och vi gjorde bland annat en pumpalykta före friåk i ishallen avslutade dagens aktiviteter. Extra lediga dagar betyder lite mer väl förberedda frukostar än vanligt och grekisk yoghurt är basen ihop med mango, banan, nötter och kokos eller med fikon, kokos, mandelspån toppat med honung. Råsaftcentrifugen har hittat fram också och apelsin, citron och morot är en av mina favoritblandningar.
Lyktan var en kletig historia under urgröpningsskedet. Kärnor och långa, rejäla, sega trådar typ som var en enda gegga. Liam och hans kompis hade en pastaslev och en visp ett tag för att få ur sörjan, men till slut gav de upp, gick och spelade tv-spel och lämnade mig att slutföra projektet lykta. På kvällen var det supermysigt i allafall och när jag kom hem från löprundan (min första på typ evigheter) så lyste det inbjudande på trappen. 
Just nu? Just nu sitter jag här (se nedan). Det gör betydligt ondare nu, långt ner på benet, än när jag gjort min palm och systertatuering som sitter på varsin arm. Ja. Det här besöket innefattar att vara betydligt mer spontan och personligen utmanande än jag någonsin varit tror jag. Men va fan. Jag blev lite yr på kuppen, fick hjärtklappning och tänkte ett tag gå därifrån. MEN. Jag samlade mig, tänkte att jag lever ju bara en gång och vad gör det att vara lite mer spontan än jag normalt brukar vara. Så. Här är jag nu. Med snart nytt bläck på tre olika ställen på kroppen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar