27 oktober 2017

Lite blandat.

Fredagen inledde jag med att plocka till mig på tallriken från en rågad fredagsfrukostbuffé. Det är så vi inleder sista dagen på arbetsveckan på mitt arbete. Jag har faktiskt gått ur den där frukostklubben, men idag hjälpte jag en kollega att handla och förbereda och således även att äta. Och jag åt och njöt av nybakt bröd med goda pålägg, juice, kaffe och en chokladbit som grädden på moset.
Jag har även smakat på kamelmjölk. Ja. Du läste rätt. Vi har det mångkulturellt när det gäller vår arbetsplats och idag har det blandats "falsk" kamelmjölk. 3%-ig filmjölk utspädd med Sprite. Jag vågade smaka, och om blandningen smakar äkta kamelmjölk....Ja, då är jag nog inte så förtjust i kamelmjölk.
Nästa vecka är det höstlov från skolorna och jag är ledig tillsammans med Liam både måndag och tisdag. Skönt och mysigt - ett par dagar som jag verkligen sett fram emot sedan länge. Jag hade en plan för vad vi skulle göra, men som har förändrats något då han väldigt gärna vill vara med på ett hockeyläger ena dagen. Jag? Ja jag kommer se till att han kommer dit och hem, men under tiden kommer jag att göra några ärenden som jag vävt ihop med något trevligt.
Veckomatsedeln är något splittrad senaste veckorna på grund av avvikelser men främst lättja. Och det är ju lite skillnad på veckor hemma hos oss, med tanke på särkullebarn, och att antalet hemmavid i familjen varierar och beror på olika aktiviteter och rutiner.
Veckans matstips är:
Polled pork med grönsaker och tortillabröd.
Tunnbrödsrulle med räksallad.
Mexikansk räkgryta.
Stekt falukorv och dillstuvad potatis.
Varmkorv och stuvade makaroner.
Ärtsoppa med rökt bog.
Kräftpasta.
Bilderna är från utanför mitt jobb i morse och jag noterade hur fint det faktiskt kan vara när detaljer lyses upp av ljussättning i mörkret. Detaljer som jag sedan färdigställandet i våras faktiskt inte noterat. Att gågatan som jag oftast passerar några gånger i veckan är utsmyckad med fina skapelser gjorda av barn. Så kan det gå, om man hastar fram för fort. Jag brukar ofta säga att det är viktigt att blicka uppåt och se mig omkring, för annars kan jag missa något. Men idag upptäckte jag att det är lika viktigt att blicka neråt och betrakta grunden jag står och går på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar