29 januari 2017

Längdskidor i Moratrakterna.

Just nu befinner jag mig tillsammans med vänner i Mora.

Helgen har enbart kretsat kring längdskidor och frisk luft. Ett par mil i spåren varvat med teknikträning. Jag har verkligen hittat känslan i diagonalåkningen och kan på ett bra sätt ta mig upp i uppförsbackar, både genom att "springa" upp med fäste och att saxa. Stakningen börjar släppa något men kräver mer teknik för att inte göra av med all energi. 
Spåren är fantastiska, går inte att jämföra med de hemmavid. Att våga släppa på i nedförsbackar och lita på spåren är underbart! Jag har även tränat på plogning och att bromsa med en skida. Jag skulle vilja påstå att jag är redo för Tjejvasan, om det nu vore så att jag skulle åka. Känner mig kluven.
Vinterlandskap och vyer, härligt - jag andas in frisk luft och bara njuter. Ena delen är här och nu, andra delen är i verkligheten.
Nu väntar en lunch före hemresa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar