24 januari 2017

Ett beslut och ett mysigt bad.

Igår bestämde jag mig för att inte åka Tjejvasan 2017. Det ligger helt fel i tidpunkt i mitt liv och det ska inför en sån utmaning vara peppande att träna och energigivande att planera. Det är det inte. Träningen är mer enbart njutning och planerandet, ja det har helt enkelt inte funnits över huvudtaget. Jag väljer att fortsätta njuta av skidåkningen men tänker inte framkalla något halvdant planeringsförfarande som i slutändan resulterar i kaos. Jag laddar om och tänker mer långsiktigt inför 2018 eller kanske till och med 2019. Det är mycket annat som ska falla på plats först inom andra åtaganden men framförallt att lägga tiden på familjen.

Med en nöjd och behaglig känsla inombords avslutade jag dagen med ett bad tillsammans med Liam. Mor och son klämde sig ner i badkaret tillsammans med varsitt glas dricka och en Kalle Anka. Och sen läste vi om snåle herr Joakim von Anka och en turnering i att göra snögubbar och hade det alldeles förträffligt tillsammans. Och trångt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar