14 januari 2017

Att ta dagen för vad den är.

Idag tar jag dagen för vad den är. Jag hade planer på en att-komma-ifatt-dag men istället är det en tidsoptimistisk Lina som satt tidsschemat inne i huvudet.
 
MEN. Det är inte hela världen.

Idag fyller jag tiden med bakning inför morgondagens poolspel, stryka tvätt, skjutsa barn åt olika håll, planera ett fotbollsmöte, skriva en verksamhetsberättelse och en verksamhetsplan, måla sista lagret på en innerdörr och planera nästa veckas måltider. Jag kommer inte att hinna tvätta golv eller göra tjugo saker till som jag skrivit upp på min att-göra-lista.
 
Allmänt blickar jag framåt och uppåt och ska som tillägg skriva en "bucket list" i miniatyr. Jag sträcker mig inte livet ut utan håller mig till mina mål för 2017.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar