22 januari 2017

Ånnaboda.

Helgen har gett mig en rejäl dos D-vitamin i form av sol. Både fredag och lördag, vilket väder! Jag kände redan på fredagseftermiddagen när jag lämnade jobbet att jag hade alla förutsättningar för att fylla på kroppen med energi. Klarblå himmel. Sol. Och värmen, vilken värme. Som en vårdag. Det till och med luktade vår i stan. Lukten, ni vet fuktig asfalt som av solens strålar värmts upp. Blandat med folkets myller i örat. Människor som skrattade och pratade med varandra på gatan istället för att sammanbitet titta ner så de inte skulle halka på någon isfläck. Inga uppdragna kragar eller halsdukar med nedborrade hakor för att skydda hals och nacke mot blåst eller kyla. Utan uppåt, människorna tittade uppåt. Känslan var euforisk. Som om jag missat vårkänslorna de senaste åren och att de nu kom ifatt mig. Fredagsmyset bestod av barnens favorit, klassiska tacos. Ett par glas rött till det för mig och sedan tidigt i säng. Bästa känslan i kroppen!



Lördag innebar upp och hoppa och förberedelser inför dagens utflykt. Lagom tills soluppgången färgade himlen rosaröd var skidorna färdigvallade och kaffet hällt på termos. Fyra taggade tjejer styrde kosan mot Ånnaboda och Storstenshöjden.
 
 
 
 
Utsikten var fantastisk. Sällskapet av högsta klass. Spåren helt okej i det stora hela. Och sol, med bästa värmande känslan i ansiktet.  
 
 
Det ett par vurpor och några skrattanfall före vi avslutade med en svalkande dusch och lunch på restaurangen, vilken för övrigt hade en finfin rödspätta på menyn. En toppendag helt enkelt! Nästa helg drar vi till Dalarna för teknik- och backträning. Jag ser fram emot att svettas i spåret men framför allt vidderna och vyerna (jag är fullkomligt förälskad i utsikter) - tillsammans med goa vänner! 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar