15 januari 2017

Vecka nummer två.

 Årets vecka nummer två inleddes med stängningsdag på skola/fritids och en ledig dag för mig och Liam tillsammans. Vi hade en lugn och skön morgon i soffan och gjorde inte många knop före vi åkte till ishallen för friåk efter lunch - mysigt!
 
Men vänta nu!? Är den där stora hockeykillen min lilla 7-åriga son?
Med målvaktsutrustningen på känns han mer som en tonåring.
Jag rörde mig på isen ett tag men gled lite obemärkt in till avbytarbåset allt eftersom fler och fler ungdomar klev på isen. Vilket tempo de håller! Jag blev liksom yr bland åkare och puckar som for åt alla håll och kanter!
 
Veckan har innehållit några träningar för egen del. Ett gäng från jobbet gick iväg till Nova MMA för att köra ett lunchpass och dessutom hann Madde och jag med ett lunchpass på gymmet. Som sagt, lunchträning - helt min grej.
 
 
Ett par kvällar har jag klämt in längdskidor med, det är ju så grymt kul! Och nödvändigt. Utmaningen kändes tvärlugn i somras. Tre mil på skidor kan ju inte vara så farligt. Med cirkus sex veckor kvar till Tjejvasan har det gått upp ett ljus om vad jag egentligen har gett mig in på och blåslampa i rumpan är det som gäller!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar