1 december 2017

Sjukstuga och adventshelg.

 Idag är jag en sjukling och huserar i min soffa. Gjort ett par arbetsuppgifter, varit till affären men i stora drag ser jag på omvärlden från mitt vågrätta läge. Lunchen är av enklast möjliga variant - saffransostkaka med hallonsylt, grädde och ett stort glas mjölk.

När jag fyllde år fick jag bland annat flera produkter från Rituals och jag ser fram emot att fylla mina bad i vinter med härliga oljor och skum och sedan smörja in huden med väldoftande lotions och känna mig så där lyxig!

Häromdagen gjorde jag värsta fyndet! Jag har länge letat efter det perfekta paret Chelsea-boots, och hippt som happt sprang jag på dem! Jag var inte ens på shoppingrunda utan såg att Nilson Shoes hade utförsäljning på allt i butiken och hade egentligen inte alls tid att gå in. Väl inne stod de mitt framför mig! Ett par kvar i min storlek som passade perfekt, till halva priset. Som du förstår var det bara att slå till och det var värt att få småspringa för att hinna med bussen hem.
Det är första advent på söndag och jag ska pyssla till det sista pyntet inför det. Men först ska jag se färdigt på prinsdopet på tv´n, känna mig ynklig lite till och invänta att Liam kommer hem från skolan förän jag ens överväger att resa mig upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar