24 mars 2017

170324.

Det ger så mycket energi av att få till den där lunchpromenaden. Speciellt när solens strålar förvandlar vattnet till gyllene, för visst är det vackert?!

Jag vet inte om jag skrivit det förut eller om jag bara tänkt tanken - men jag som alltid älskat alla årstider, och gör ännu, har i alla fall fått en liten favorit. Sommaren. Ju äldre jag blir, desto mer fryser jag på vintern. Och jag tycker inte om att frysa. Så jag längtar så innerligt efter sommaren. Och semestern.

Så. Veckan som gått har varit en ta-det-som-det-kommer-men-i-hög-fart-vecka. Av arbetsdagarna fem har 2½ bestått av utbildning i arbetsmiljö. Lägg till lite aktiviteter, lite oplanerade måltider etc så har du veckan i ett nötskal. Dvs ostrukturerad. Jag inleder alltså helgen med att köra några tvättmaskiner för att ens ha underkläder på kroppen men sen blir det att varva ner. Ikväll ser jag fram emot en after work med fina vänner och sen är planen att få så mycket sol som möjligt i ansiktet, för jag har hört nämnas kring fikabordet på jobbet att det ska bli toppenväder i helgen! En middag hos svägerskan på lördag. En sväng till tippen. En rensa-kylskåpet-inför-storhandling-stund. Sistnämnda är jag inte speciellt stolt över. Jag är allmänt emot matsvinn men den här veckan har bara...gått i spinn. Mat jag tog fram ur frysen förra helgen för att tillaga ligger fortfarande kvar i kylen. Otillagad. Alltså förstörd. Jag är inte förtjust. Men. Jag är inte mer än människa och tar det med lugn. Med viss irritation över min dåliga planering.

Trevlig fredagkväll till Dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar