7 mars 2017

Tankar om året 2017.


Det började vid årsskiftet. Alla dessa tillbakablickar och målsättningar för 2017 på olika bloggar som jag läser. Jag tänkte gladeligen att jag skulle hänga på vilket visade sig faktiskt vara ganska svårt med tanke på att det blev någon slags fundera-över-livet-explosion i mitt huvud. Jag har redan blivit bättre på vissa saker som står med på listan, t.ex minska matsvinnet och att jag har sänkt kraven på mig själv om vad jag ska hinna med på ”ledig” tid utanför heltidsjobb och deltagande vid Liams aktiviteter. Men here goes, listan på hur jag planerar inför framtiden:


Tänk ”Struktur” – planera veckan med matschema osv.
Tänk ”Jag” – vad vill jag här och nu?
Vara realist, inte tidsoptimist.
Sova mer - öka helst till 8 h per natt.
Laga ett nytt recept per vecka.
Äta ur kyl, frys och skafferi till fullo före storhandling och därmed minska matsvinnet.
Frysa in matrester.
Rensa ur förråd och lämna in för återbruk – skapa rymd och plats.
Spara pengar och planera för en 40-års resa.
Se på tv.
Läsa böcker.
Utveckla/renodla mitt C-engagemang.
Prioritera trädgården.
Mer inredning DIY.
Besöka nya platser i närområdet.
Bli bättre på vardagsmotion.
Träna mer (jag både vill och måste).
Inte låta saker ligga och bli surdegar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar