22 augusti 2017

Bullbak.

Ibland blir jag så galet sugen på en hembakt kanelbulle, men framförallt på att baka dem! Det är ett roligt och avslappnande göra som får mig att må så där toppen. Ja, kanske inte om baket blir misslyckat men....I det stora hela så älskar jag att baka. Jag älskar doften av nybakat i huset och ja, jag äter gärna en ljummen bulle med ett glas kall mjölk därtill.

Jag testar lite olika recept nån gång då och då, men återkommer alltid till mammas kanelsnurror. De får mig att tänka på min uppväxt på Skyttelvägen, hur mamma ägnade stor tid med olika bak i köket och hur vi sedan gick till pappa som var ute och höll på med veden som skulle in i förrådet före vintern, med termoskaffe och nybakat i fikakorgen. Jag vet inte om minnet eller smaken får mig att bli mest sentimental - men tårögd, ja det blir jag.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar