3 maj 2017

En känsla av sommar.

Maj gjorde en solig och varm entré, thank you very much! En fantastisk och solig måndag fortsatte med en lika solig och om inte varmare tisdag. Smet ut på jobbterassen på frukostrasten och gick en lunchpromenad med en kollega, allt för att få så många solstrålar i ansiktet som möjligt. Kvällen gick fort, alldeles för fort. Vi grillade, jag åkte iväg för att testa akupunktur mot huvudvärken och sen somnade jag med Liam vid nattning så, kort kväll alltså. Ja, akupunktur. Det var skönt! Jag låg helt still i en halvtimma. Helt still! Andades, lät tankarna vandra för att komma tillbaka och bara....stirra på fläck. När hon satte nålarna och varje gång hon vred på dem strömmade tårarna. Det gjorde inte ont, jag var inte ledsen, nej, jag grät alltså inte. Men jag låg med helt öppna ögon och tårarna bara rann. Jag tror det var spänningar. Jag är säker på att det var spänningar, det känns så. Efteråt var jag helt nere i varv, inte fullständigt avslappnad, men absolut nere i varv. Jag känner vart det onda kommer ifrån.. Dags att plocka upp avslappningsövningar igen och komma igång med yogan. Att avsätta tid för reflektion. Jag som redan nu har blivit duktig på att fundera, reflektera och sortera ska alltså bli ännu bättre. Så. Idag fortsätter jag att se över almanackan och boka av saker som jag ser är kanske lite tajt om tid för och sånt som jag faktiskt inte behöver vara med på. Hepp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar