26 april 2017

Veckomatsedel v. 17

Familjens veckomatsedel v. 17:
 
Köttfri måndag: Ugnsrostad potatis och grönsaker & broccolisoppa.
Tisdag: Tacos
Onsdag: Pannkakor
Torsdag: Äta ute - Pinchos
Fredag: Köttbullar, mos och gräddsås.

För egen del väljer jag som vanligt ut delar som passar mitt Viktväktarschema.
Här en kyckling och mangosalsawrap och kanelstekta äpplen med vaniljkvarg - mumma!

 
Jag "kämpar på" med bra matval och motion och hoppas att förändringen kommer så småningom. Trägen vinner sägs det?! Som hjälp på traven var jag faktiskt hos doktorn igår för att ta några prover och stämma av läget allmänt. En ihärdig huvudvärk och alldeles för spända muskler i rygg och nacke sätter ribban för kommande tid och val jag ska göra utefter detta - prio balans i kropp och knopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar